dilluns, 8 de juny del 2009

L'accident del Airbus
L'Exèrcit brasiler continua les labors de recuperació dels cossos en ple Atlàntic mentre els familiars de les víctimes del vol AF-447 esperen un dramàtic procés d’identificació dels cadàvers. Són ja 24 els cossos rescatats però encara falta determinar l’identitat de cadascun dels fallecits .
Brasil presenta una sèrie de fotos en que s’aprecia que bussejadors i efectius troben trossos del Airbus 330 que s’accidentà l’1 de juny, era una peça blanca en forma de trapezi i es va identificar que era de Air France.
Cada dia 0que passa, les Forces Aèries brasileres es mostren més hermètiques pel que fa a les informacions que difonen sobre el curs de les operacions.
En Brasil creix la sensació que Air France haurà d'oferir explicacions convincents davant el fet confirmat que una fallada en els sensors de velocitat de l'aparell sinistrat podria tenir una relació directa amb la tragèdia. La companyia aèria va informar aquest dissabte que, des de maig de 2008, ve observant casos de pèrdua de la informació captada per aquests sensors instal·lats en els models A-330 i A-340.
Aquest dilluns, el director comercial del fabricant europeu, John Leahy, va voler llançar un missatge de calma al sector de l'aviació civil a l'afirmar que el model A-330 és "molt fiable", ja que duu 15 anys volant, hi ha 600 aparells en funcionament i 400 encarregats. "És un veritable cavall de càrrega" en termes de fiabilitat, va assegurar Leahy.
Les labors de rescat i trasllat d'objectes i cossos estan sent complicades, principalment pel mal temps que regna en la zona de recerca i per la seva llunyania de la base d'operacions instal·lada en Fernando de Noronha, a uns 900 quilòmetres.

Sergio Calandria i Jefferson Cruz.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada